Je moet ten minste 3 tekens invoeren

Wilt u uw auto verkopen op Waa2? Plaatsen is gratis!

Gratis plaatsen!

ferrari 365 coupé gebruikte auto`s

13 gevonden

Ferrari 365 Benzine uit 1972

Ferrari 365 Handgeschakeld Benzine

Misschien wel de meest onderschatte klassieke V12 Ferrari is de 365GTC/4. In het Italiaans vaak wat oneerbiedig aangeduid als 'Gobbone'...

Warmond
Vraag prijs

3.870 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 Benzine

Ferrari 365 Handgeschakeld Benzine

- Matching numbers - Desirable colour combination   - Documented history It was, perhaps, surprising that Enzo Ferrari, a racing enthusiast and...

Noord holland - Hilversum
€ 695.000

67.956 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 Benzine

Ferrari 365 Handgeschakeld Benzine

Ferrari 365 GT4 2+2 De klassieker onder de klassewagens: deze in uitstekende staat verkerende Ferrari 365 GT4 2+2 (niet te verwarren met de 365 GT4/BB) betreft een blauwe parel van een V12-machine. De origineel Italiaans geleverde, elegante 4-zitter kent een indrukwekkende historie en heeft minstens zo’n indrukwekkende aandrijflijn. Het strakke lakwerk, keurige interieur, de aantoonbare onderhoudshistorie en het zeldzame karakter (slechts 525 exemplaren werden er gebouwd) maakt dat deze klassieke Ferrari GT bovenaan menig wishlist van liefhebbers en verzamelaars prijkt. Misschien ook die van u? Historie In 1972 werd de 365 GT4 2+2 in Parijs voorgesteld als opvolger van de 365 GT 2+2. De extra “4” in de modelaanduiding verwijst naar de 4 bovenliggende nokkenassen van de 12-cilindermotor, terwijl de cijfercombinatie 365 iets zegt over de inhoud per cilinder. Indirect gold de GT4 ook als opvolger van de GTC/4, die op zijn beurt in 1971 de beroemde 365 GTB/4 “Daytona” afloste. Echter, net als de GT 2+2 heeft de GT4 2+2 meer het karakter van een comfortabele GT dan een sportcoupé. Door de jaren heen is laatstgenoemde Ferrari sterk geëvolueerd. Via de 400 GT en 412 bleef het model nagenoeg intact tot aan 1989. Van het origineel, zoals Prins ‘m aanbiedt, zijn gedurende de productieperiode tot aan 1976 slechts 525 exemplaren gemaakt. Eén daarvan bezat Prins Bernhard, die zijn groen uitgevoerde Ferrari 365 GT4 2+2 óók in 1973 liet bouwen, net als deze. De carrière van de V12-aangedreven grand tourer op uw scherm startte in Italië, waarna een bekend en fanatiek Ferrari-verzamelaar de auto in 2016 aldaar ontdekte op een beurs en hem naar Nederland haalde. Sindsdien hebben de specialisten van Italauto trouw de service naar zich toe getrokken, hetgeen tevens de technisch perfecte staat verklaart. Facturen hiervan zijn aanwezig, evenals originele documenten als de instructieboekjes en het garantie-paspoort. Leuke bonus is een foto van de auto toen hij in Italië nog met bijpassend kenteken rondstuurde. Al met al een schitterende en kloppende Ferrari klassieker! Exterieur Geen Ferrari kleur zo klassiek als Blu Pozzi. Op een chique 2+2-zits GT als deze komt de donkere tint geweldig tot zijn recht. Wat ook meehelpt is dat de lak zelf in prachtige conditie verkeert. De 365 GT4 is makkelijk te onderscheiden van zijn opvolgers dankzij 3 in plaats van 2 ronde achterlichtunits per zijde. Ook de voorbumper is een stukje puurder, want een onderlipspoiler schittert door afwezigheid. Verder zitten de mistlampen verdekt opgesteld achter de spijlen van de chromen grille. Wat altijd intact is gebleven is de opdeling van de koplampunits: de knipper- en stadslichten hebben een ‘vaste’ rol in het aangezicht van de Ferrari, terwijl de dim- en grootlichten in rusttoestand verzonken zitten in de scherp ontworpen neus. Verantwoordelijk voor de klapkoplampen en de vele andere strakke stijlelementen is de Italiaanse grootmeester annex kunstenaar Leonardo Fioravanti, destijds in dienst van legendarisch designbureau Pininfarina. Hij schetste tevens de relatief ver naar achteren geplaatste cabine, scherpe knik de C-stijl en lange overhang aan de achterzijde. Interieur & techniek Onderhuids is de Ferrari 365 GT4 2+2 minstens zo’n schoonheid: de 4,4 liter V12 beschikt over 6 Weber carburateurs en is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak. Aan boord van deze klassieker mag dus nog ouderwets hard worden gewerkt! Met een beetje transpiratie om alle 340 paarden uit de machtige 12-cilinder flink aan het werk te zetten is niets mis. Maar let u er wel een beetje op dat het nagenoeg smetteloze Beige lederen interieur niet alle zweetdruppels hoeft op te vangen? Daar is deze Ferrari namelijk écht te mooi voor… Vanachter het dunne 3-spaaks lederen stuurwiel (inclusief contraststiksels) prijken grote analoge klokken die niets dan nostalgische gevoelens doen opborrelen. Het luxueuze binnenwerk met verchroomde asbak, tuimelschakelaars en houtafwerking in de brede tunnelconsole is inderdaad echt een werkplek waar iemand als Prins Bernhard in thuishoorde. Ziet u uzelf al zitten? Met vriendelijke groet, Prins Classics. Meer informatie Modeljaar: 2023 Interieurkleur: Beige Emissieklasse: Euro 0 Aantal eigenaren: 3 Aantal sleutels: 2

Nunspeet
€ 94.500

91.481 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT4 2+2 Very refined state of originality, One

Ferrari 365 Manual Benzine

Brummen - Ge
€ 129.500

107.603 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT4 Very refined state of originality, One of

Ferrari 365 Manual Benzine

Brummen - Ge
Vraag prijs

107.603 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT 2+2 Ferrari Classiche certificated, Offered

Ferrari 365 Manual Benzine

Brummen - Ge
€ 269.500

93.860 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GTC/4 Show car AutoSalon Paris in 1971

Ferrari 365 Manual Benzine

Brummen - Ge
€ 264.000

91.866 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT M0355 (bj 1970)

Ferrari 365 Manual Benzine

Druten - Ge
€ 225.000

73.837 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT M0355 (bj 1970)

Ferrari 365 Handgeschakeld Benzine

Druten - Ge
€ 225.000

73.837 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT4/BB 'Berlinetta Boxer' Accompanied with the

Ferrari 365 5 versnellingen, handgeschakeld Benzine

Brummen - Ge
€ 435.000

66.876 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GTC/4 Very original, well maintained, Original

Ferrari 365 5 versnellingen, handgeschakeld Benzine

Brummen - Ge
€ 279.500 € 289.950

28.420 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT4 2+2 matching numbers (bj 1973)

Ferrari 365 5 versnellingen, handgeschakeld Benzine

Oldemarkt - Ov
€ 110.000

51.199 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht

Ferrari 365 GT BB | Cerificate Ferrari | Perfect Maintenance | One of 299

Ferrari 365 Gt bb cerificate ferrari perfect maintenance one of 299 Manual Gasoline

Modeljaar: 2025Emissieklasse: Euro 0Aantal sleutels: 2Ferrari 365 GT BBHij moest de legendarische Ferrari 365 GT/4 “Daytona” doen vergeten, maar was van zichzelf dusdanig bijzonder dat hij de verwijzing “365” eigenlijk helemaal niet nodig had. De 1e serie Berlinetta Boxers – kortweg Ferrari 365 GT4 BB, bleek meteen ook de meest zeldzame: wereldwijd zijn slechts 299 links gestuurde versies geleverd. De auto werd ontwikkeld om krachtpaters als de Miura en Countach van eeuwig rivaal Lamborghini het Ferrari vuur aan de schenen te leggen. Onze Italiaanse volbloed is ook daadwerkelijk Italiaans aangezien de 1e aflevering in Milaan plaatsvond. Desondanks staat de Berlinetta Boxer al sinds 2002 op de Nederlandse radar. Het onderhoud is altijd uiterst punctueel uitgevoerd, de historie zeer compleet én aantoonbaar. Het officiële Ferrari Classiche Certificat dateert uit 2022, ter bevestiging dat de geweldige conditie van deze klassieker hartstikke actueel is.HistorieDe meeste mensen kennen de Berlinetta Boxer vooral als 512 BB(i). Het oer-model is echter veel puurder, zeldzamer en dus ook kostbaarder. Onbekend maakt niet onbemind; zo getuigde onze gewaardeerde Prins klant van wie wij dit meesterwerk in 2022 mochten overnemen. In 2002 voegde hij deze 365 BB toe aan zijn indrukwekkende Ferrari collectie. Echter, niet voordat hij de auto uitgebreid had laten keuren bij een officieel dealer. Aansluitend is de Berlinetta Boxer altijd perfect onderhouden bij een Ferrari specialist. In 2019 zijn de riemen vervangen bij een kilometerstand van 61.500. Inmiddels staat er nog geen 5.000 km meer op de klok. Facturen en boekjes zijn inbegrepen, om het verhaal achter deze unieke Ferrari 365 GT4 BB verder te kunnen onderschrijven. Een verhaal dat op 7 juni 1976 begon, toen één van de laatste 5 gebouwde Boxers nieuw werd geleverd door de dealer in Milaan, aan een klant uit Como, Lombardije. In 2022 verkochten we deze unieke BB aan een liefhebber, van wie we hem nu weer mochten inruilen. Tja, ruimtegebrek. ExterieurHet is geen uitzondering dat ze in Maranello auto’s fabriceren voorzien van een middenmotor. Maar dit is niet altijd zo geweest. Sterker nog, de 365 GT4 BB was een absolute trendsetter. Voor het eerst in de geschiedenis van het merk verdween een V12-motor naar een plek achter de stoelen in plaats van ervoor. Daarmee brak Ferrari met een belangrijke traditie. Maar ze moesten ook wel, want de autosport evolueerde en bovendien lag er concurrentie op de loer bij de straatauto’s. Qua design bleef het merk met het steigerende paard gelukkig trouw aan haar eigen filosofie. Immers, net als voorganger Daytona, werd ook de Berlinetta Boxer getekend door ontwerpmeester Leonardo Fioravanti. In dienst van Pininfarina gaf hij de “BB” ongelooflijk veel schoonheid en scherpte. Karakteristiek zijn natuurlijk de luchtroosters in het front, de two-tone carrosserie (in dit geval zwart met grijs) en de rechthoekige koplampen achter oranje glas. De 365 GT4 versie onderscheidt zich van de andere Berlinetta Boxers aan de hand van 3 afzonderlijke achterlichtunits per zijde en evenveel uitlaateindstukken. De latere 512 moet het met 2 per kant doen. Grote afwezige zijn de NACA air ducts opzij.InterieurDe Ferrari 365 GT4 BB werd puur ontworpen om te presteren. En dan met name op het circuit. Dat performance het uitgangspunt was, valt eenvoudig te herleiden uit de doelgerichte afwerking van het interieur. Een functionele indeling en lichtgewicht materialen bepalen de sfeer aan boord van de iconische Ferrari. De patches in de Nero lederen stoelen kennen we nog van voorganger Daytona. Hetzelfde geldt voor de schakelaars en sleuven in de tunnelconsole. Waarom Ferrari zich zo heeft laten beïnvloeden door de stijl van het vorige 365 model? Het ultieme streven was om een middenmotor configuratie te creëren die net zo lekker op het netvlies lag als de legendarische GT. Een ware schoonheid uit de categorie Brigitte Bardot. En hier ontrafelt het geheim achter de naamvoering van de BB…Techniek & performanceKenners weten het namelijk: de Ferrari V12 achterin de 365 GT4 is in wezen geen boxermotor, maar aan 12-cilinder onder een hoek van 180° geplaatst – ook wel “flat 12” genoemd. Formule 1-legende Niki Lauda had reeds ervaring met het blok in zijn F1-bolide, maar voor het eerst in de geschiedenis paste Ferrari de V12-middenmotor (weliswaar in de breedte gemonteerd) ook toe in een straatlegale racer. In de “BB” kreeg die een inhoud van 4,4 liter, goed voor een maximum vermogen van 380 pk op de achterwielen. Ook het karakter van de Ferrari V12 deed denken aan dat van de koningsklasse uit de autosport, verwijzend naar de ongekend hoge rotatie. Dus hoe krachtig zijn opvolgers ook waren, niet één model was zo puur als de 1e serie Brigitte – ahum, Berlinetta Boxers…Met hartelijke groet,team Prins

Nunspeet - Galvaniweg 1
€ 389.500

67.727 Kilometerstand

Gedetailleerd overzicht
X

Waarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "ferrari 365 coupé".

Waarschuwing creeren
!

De informatie die we ontvangen van advertentiesites kan variëren. Daarom zal je, als je naar de advertentiesite gaat, niet altijd dezelfde aanbieding vinden die je op waa2 ziet.

Waa2 Auto's

Wachtwoord vergeten?


Waarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "ferrari 365 coupé".