Wilt u uw auto verkopen op Waa2?
Verkoop nu!VOLLEDIG BODY OFF GERESTAUREERDE AUSTIN HEALY, FOTOBOEK AANWEZIG. https://www.autovanschaik.nl/occasions/occasions/34347839/austin-austin-healey-3000-mkii-body-off-gerestaureerd-concourse-staat-incl-really-equipment-...
FrieslandOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Carrosserievorm: Cabriolet Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld Tellerstand: 88.488 mijlen Interieurkleur:...
Brummen- Concoursstaat - Zeer recent body-off gerestaureerd - Nog niet gereden na de restauratie...
Noord brabantVOLLEDIG BODY OFF GERESTAUREERDE AUSTIN HEALY, FOTOBOEK AANWEZIG. https://www.autovanschaik.nl/occasions/occasions/34347839/austin-austin-healey-3000-mkii-body-off-gerestaureerd-concourse-staat-incl-really-equipment-...
FrieslandAustin Healey MK2 3000cc BJ7 die volledig is gerestaureerd. Deze Big Healey 3000 MK2 Roadster uit 1963 is een geweldige auto om in te rijden. De auto is de afgelopen jaren volledig gerestaureerd volgens fabrieksspecificaties en de kleuren en interieurcodes zijn volledig gerespecteerd. Naar mijn mening is de MK2 een van de mooiste omdat het oude dashboard nog is gebruikt en de auto nu draaibare hendels heeft om de ramen op te rollen. De ophanging hangt ook lager dan bij latere modellen, waardoor deze auto er sportiever uitziet en veel plezier geeft om in te rijden. De British Motor Industry Heritage Trust is bij de auto aanwezig, evenals een complete map met documenten en informatie over deze auto. Er is heel af en toe mee gereden. Dit verklaart de prachtige optiek, uitstekende technische en sterke structurele staat met slechts 5500km op de odo meter. Deze klassieke Britse Roadster is een icoon als het gaat om de tijdgeest waarin sportauto's echt werden gebruikt voor sportief rijden en voor particulieren om deel te nemen aan bekende races. Daarom hebben de Healey's nog steeds deze reputatie. De Austin Healeys hebben zich bewezen als opwindende sportwagens die zich staande kunnen houden tijdens een serieuze rally. Maar ze zijn ook fantastisch voor een ontspannen ritje op een mooie zondag. Ze geven blijk van echte prestaties en uitzonderlijke rijeigenschappen. Verrassend genoeg zijn ze ook comfortabel om in te rijden. Het beste van twee werelden, zogezegd. Zoals hierboven vermeld, is onze '63er in uitstekende staat. De 3-liter 6-cilinder lijnmotor is volledig gereviseerd door professionals en levert in combinatie met het drievoudige carburatiesysteem heerlijke prestaties. Hetzelfde geldt voor de handgeschakelde versnellingsbak met overdrive. Het chassis heeft uiteraard (net als de rest van de auto) geen roestproblemen en is net zo grondig gerestaureerd als de rest van de auto. De auto is alleen gerestaureerd met de beste en meest hoogwaardige materialen. De typische “knock off” beveiligde chromen spaakwielen maken het mooie plaatje compleet. Het zwart-rode exterieur met rood interieur is waarschijnlijk een van de meest smaakvolle combinaties die mogelijk zijn voor deze roadster. Over het interieur gesproken; alle originele “smiths” instrumenten werken perfect. Geen ontbrekende schakelaars of kapotte wijzerplaten. Het rode leer op alle 4 de stoelen, deurpanelen en het dashboard is nieuw, net als alle tapijten, rubbers, enz. Achter de zetels is er een gloednieuwe kap in Sonneland kwaliteit. Kortom, een stijlvolle & sportieve roadster in topconditie. Klaar voor het seizoen. Deze Austin Healey wordt gekeurd geleverd met een aanvraag voor Belgische registratie, waardoor hij gemakkelijk in elk EU-land kan worden geregistreerd. Bel voor meer informatie. Wij verzenden naar elke locatie ter wereld.
WommelgemSee for information in English down below. Austin Healey 3000 MK1 BT7 1960 - Volledig gerestaureerd - Meer dan € 35.000,- aan facturen - Matching numbers - Diverse upgrades, louvres, aluminium benzinetank etc. - Handgeschakelde 4-versnellingsbak met overdrive - Wordt geleverd met sportieve zwarte velgen, kan eventueel geleverd worden met grijze spaakvelgen zie foto's. De Austin-Healey 3000 kwam in 1959 op de markt en de productie liep door tot in 1967. De 3000 werd de opvolger van zijn voorganger, de 100-6. Het voorgaande model had echter een motor met minder cilinderinhoud (2.6 liter) en minder pk’s, dit in vergelijking met de 3000 die voorzien is van een 2.9 liter motor. Tijdens de 8 jaar productie van de populaire Austin-Healey 3000, zijn er 3 verschillende uitvoeringen uitgebracht. Dit waren de Mk1, de Mk2 en de Mk3. De serie van de “big Healey’s”, die begon met de Austin-Healey 100, is onder een breed publiek nog altijd een zeer gewilde klassieker, gewaardeerd door de sterke 6-cilinder motor, de uitstraling van een echte mooie sportwagen en het geraffineerde lijnenspel vormgeven door ontwerper Gerry Coker. Deze Healey werd origineel geleverd aan de Verenigde staten. Op 14 juli 1959 werd de auto verzonden met Hambro Trading Inc. Seattle, Washington, USA als bestemming. Uiteindelijk op 28-02-2022 werd de Austin Healey voor het eerst op Nederlands kenteken geregistreerd. Maak kennis met de tijdloze schoonheid van de Austin-Healey 3000 Mk1 BT7 uit 1960. Deze klassieker is volledig gerestaureerd en uitgevoerd in ''Primrose yellow'' met prachtig afgewerkt zwart interieur. Deze Austin-Healey is volledig gedemonteerd en vervolgens totaal gerestaureerd tot in ieder detail. Dit is terug te zien aan zowel de staat als de foto's & facturen die aanwezig zijn. Hij heeft de originele matching numbers 2.9 liter in-lijn-zescilinder motor met 2 SU-carburateurs onder de motorkap, gekoppeld aan een soepele handgeschakelde 4-versnellingsbak met overdrive. De louvres in de spatborden werden door Healey toegevoegd aan de Works Rally-auto's om de warme lucht onder de motorkap sneller af te voeren, dit zorgt voor extra koeling. Daarnaast zijn er nog diverse upgrades toegepast wat zorgt voor een veiligeren en verbeterde rijervaring dit zijn onder andere rembekrachtiging, aluminium benzinetank en een kunstof koelfan. Het houten Moto Lita stuur is niet alleen mooi om te zien maar zorgt ook voor een makkelijke instap en betere besturing. De side-pipe zorgt voor meer bodemvrijheid en een mooi geluid. Nieuwe zwarte 15 inch 72-spaak velgen, omringd door nieuwe Vredestein Sprint banden, zorgen voor goede grip en betere wegligging. Mistlampen op de voorbumper, samen met de chromen bumpers, grille en accenten, voegen een vleugje elegantie toe. Het interieur is mooi afgewerkt tot in detail. Het houten Moto Lita stuur contrasteert mooi met het zwarte dashboard. De Healey wordt geleverd met nieuwe soft top en zijruitjes. Daarnaast is een tonneaucover aanwezig waarmee de auto makkelijk is af te dekken tijdens een stop. Deze Austin-Healey is in topconditie en goed gedocumenteerd. Hij wordt geleverd met een BMIHT certificaat, talloze facturen en foto's van de restauratie. Deze facturen totaliseren op een totaalbedrag van meer dan €35.000,-. Alles wijst op de zorg en toewijding waarmee deze klassieker is behandeld en gerestaureerd. Dit is uw kans om een stukje autogeschiedenis in handen te krijgen. Austin Healey 3000 MK1 BT7 1960 - Fully restored - Over € 35,000 in invoices - Matching numbers - Various upgrades, louvres, aluminium petrol tank etc. - 4-speed manual transmission with overdrive - Comes me sporty black rims, can possibly be supplied with grey spoke rims see photos. The Austin-Healey 3000 entered the market in 1959 and production continued until 1967. The 3000 became the successor to its predecessor, the 100-6. However, the previous model had an engine with less displacement (2.6 litres) and less horsepower, this compared to the 3000 which featured a 2.9 litre engine. During the 8 years of production of the popular Austin-Healey 3000, 3 different versions were released. These were the Mk1, the Mk2 and the Mk3. The series of the "big Healey's", which started with the Austin-Healey 100, is still a highly sought-after classic among a wide audience, appreciated for its powerful 6-cylinder engine, the look of a truly fine sports car and the refined lines shaped by designer Gerry Coker. This Healey was originally delivered to the United States. On 14 July 1959, the car was shipped with Hambro Trading Inc. Seattle, Washington, USA as its destination. Finally on 28-02-2022, the Austin Healey was registered on Dutch registration for the first time. Meet the timeless beauty of the 1960 Austin-Healey 3000 Mk1 BT7. This classic is fully restored and finished in ''Primrose yellow'' with beautifully finished black interior. This Austin-Healey has been completely dismantled and then totally restored to every detail. This is reflect
Oldemarkt- Concoursstaat - Zeer recent body-off gerestaureerd - Nog niet gereden na de restauratie - Uitgebreide fotoreportage van de restauratie aanwezig...
Noord brabantAustin Healey 3000 MKII 1961 - Matching numbers - Heritage certificate - FIVA Identity Card - Professioneel gerestaureerd...
OldemarktAuto in warehouse enkel na bevestigde afspraak te bezichtigen. / Car in warehouse can only be viewed after confirmed appointment. De Austin-Healey 100 is een sportwagen die van 1953 tot 1956 door Austin-Healey werd gebouwd. Gebaseerd op Austin A90 Atlantic-mechanica, werd het ontwikkeld door Donald Healey om in eigen huis te worden geproduceerd door zijn kleine autobedrijf Healey in Warwick.[1] Healey bouwde een enkele Healey Hundred voor de London Motor Show in 1952, en het ontwerp maakte indruk op Leonard Lord, directeur van Austin, die op zoek was naar een vervanger voor de onsuccesvolle A90. De carrosseriestyling was van Gerry Coker, het chassis is ontworpen door Barry Bilbie met langsliggers en dwarsverstevigingen die een relatief stijve constructie produceren waarop de carrosserie kan worden gemonteerd, waarbij het voorste schot op innovatieve wijze aan het frame wordt gelast voor extra stevigheid. Om de totale voertuighoogte laag te houden, werd de achteras ondergeschoven, het chassisframe liep onder het achterassamenstel door. Lord sloot een deal met Healey om het in hoeveelheid te bouwen; carrosserieën gemaakt door Jensen Motors kregen Austin mechanische componenten in de Longbridge-fabriek in Austin. De auto werd omgedoopt tot de Austin-Healey 100. De "100" werd genoemd door Healey voor het vermogen van de auto om 100 mph (160 km / h) te bereiken; zijn opvolger, de beter bekende Austin-Healey 3000, werd genoemd naar de 3000 cc cilinderinhoud van zijn motor. Afgezien van de eerste twintig auto's, werden de Austin-Healey 100's in productie genomen in de fabriek in Longbridge, naast de A90, op basis van volledig getrimde en geverfde carrosserie- en chassiseenheden geproduceerd door Jensen in West Bromwich - in een overeenkomst die de twee bedrijven eerder hadden onderzocht met de Austin A40 Sport. 14.634 Austin-Healey 100's werden geproduceerd. De 100 was de eerste van drie modellen die later de Big Healeys werden genoemd om ze te onderscheiden van de veel kleinere Austin-Healey Sprite. De Big Healeys worden vaak aangeduid met hun modelaanduidingen van drie tekens in plaats van met hun modellen, omdat de modelnamen de mechanische verschillen en overeenkomsten niet goed weergeven. De eerste 100s (serie "BN1") waren uitgerust met dezelfde ondervierkante 87,3 mm (3,4 inch) boring en 111,1 mm (4,4 inch) slag 90 pk (67 kW) 2660 cc I4-motoren en handgeschakelde transmissie als de standaardproductie A90, maar de transmissie werd aangepast om een drietraps eenheid te zijn met overdrive op de tweede en bovenste. Girling 11 in (279,4 mm) trommelremmen werden rondom aangebracht. De ophanging gebruikte gemodificeerde Austin A90-componenten om zo kosteneffectief mogelijk te zijn, de besturing gebeurde door Austin's worm- en peg-systeem. De voorwielophanging was onafhankelijk, dubbele draagarmen met schroefveren en achter een starre as met semi-elliptische bladveren. Een BN1 die in 1953 door het tijdschrift The Motor werd getest, had een topsnelheid van 106 mph (171 km/h) en kon in 11,2 seconden accelereren van 0-60 mph (97 km/h). Een brandstofverbruik van 22,5 mijl per imperial gallon (12,6 l/100 km; 18,7 mpg-US) werd geregistreerd. De testauto kostte £ 1063 inclusief belastingen. Een totaal van 10030 BN1's werden gebouwd vanaf mei 1953 tot ze in augustus 1955 werden vervangen door het BN2-model. Een BN1 uit 1954 (chassis #446766*4) is permanent tentoongesteld in de Bonneville Salt Flats-tentoonstelling in het Simeone Foundation Automotive Museum in Philadelphia, PA, VS. Deze prachtige blauwe Austin Healey 100-4 uit november 1953 is volledig gerestaureerd volgens een bout en moer restauratie. Deze oldtimer heeft het tweedelige dashboard, het verstelbare stuur en het Le Mans pakket. Chromen 60-spaaks spaakwielen Le mans pakket 100-S stoelen ! Remschijven voor Top gerestaureerde Austin Healey 100/4 BN1, een zeldzame kans om zo'n mooie Britse klassieker te kopen. ENGLISH: The Austin-Healey 100 is a sports car that was built by Austin-Healey from 1953 until 1956. Based on Austin A90 Atlantic mechanicals, it was developed by Donald Healey to be produced in-house by his small Healey car company in Warwick.[1] Healey built a single Healey Hundred for the 1952 London Motor Show, and the design impressed Leonard Lord, managing director of Austin, who was looking for a replacement for the unsuccessful A90. Body styling was by Gerry Coker, the chassis was designed by Barry Bilbie with longitudinal members and cross bracing producing a comparatively stiff structure upon which to mount the body, innovatively welding the front bulkhead to the frame for additional strength. In order to keep the overall vehicle height low the rear axle was underslung, the chassis frame passing under the rear axle assembly. Lord struck a deal with Healey to build it in quantity; bodies made by Jensen Motors were given Austin mechanical components at Austin's Longbridge factory. The car was renamed the Austin-Healey 100. The "100" was named by H
Noord brabantOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Carrosserievorm: Cabriolet Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld Aantal cilinders: 6 Ledig gewicht:...
BrummenOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Carrosserievorm: Cabriolet Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld Aantal cilinders: 6 Ledig gewicht:...
BrummenOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Cabriolet Technische informatie Aantal cilinders: 6 Transmissie: 4...
BrummenAls extra's voorzien van chromen spaakwielen en roestvrij stalen uitlaat. Voorzien van 2x SU carburateurs met KN filters en lederen stoelen. Bij het zien van...
LeekOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Cabriolet Modeljaar: 2023 Tellerstand: 91.455 mijlen Referentienummer:...
LeekOpties & accessoires: lederen bekleding, mistlampen (voor) Bijzonderheden: Carrosserievorm: Cabriolet Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Aantal cilinders:...
LeekAlgemene informatie Aantal deuren: Modeljaar: Tellerstand: Referentienummer: Technische informatie Vermogen: (103 PK) Transmissie: Ledig gewicht: Milieu...
LeekExcentriek en opvallend: uit de laatste serie van de legendarische 'Classic' MINI komt deze in British Racing green geleverde Cooper S! Onderhuids voorzien van een...
LeekDe Triumph TR3 werd voor het eerst geïntroduceerd in 1955 als opvolger van de TR2. Het was een populaire sportwagen in zijn tijd vanwege zijn stijlvolle ontwerp...
LeekOpties & accessoires: airbag bestuurder, metallic lak, mistlampen (voor) Bijzonderheden: Carrosserievorm: Sedan Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld Ledig...
LeekWaarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "austin healey 3000 volledig gerestaureerd".
Waarschuwing creerenDe informatie die we ontvangen van advertentiesites kan variëren. Daarom zal je, als je naar de advertentiesite gaat, niet altijd dezelfde aanbieding vinden die je op waa2 ziet.