Wilt u uw auto verkopen op Waa2?
Verkoop nu!Alfa Romeo Giulia 1300 Ti Alfisti opgelet! We hebben iets bijzonders voor u: een ongerestaureerde Alfa Romeo Giulia 1300 Ti uit 1968! Vindt u dat gerestaureerde oldtimers er allemaal hetzelfde uitzien en bent u op zoek naar een klassieker die zijn verhaal écht vertelt? Dan mag u deze prachtige Alfa Giulia zeker niet links laten liggen! De Italiaanse legende is sinds 2017 in Nederland en komt rechtstreeks uit een verzameling rollen. Is deze mooie en pure 1300 Ti mogelijk een waardevolle toevoeging aan uw eigen collectie heeft u altijd al een klassieke Giulia willen rijden? Kansen zijn er om ze beet te pakken! Historie In 1966, 4 jaar na de onthulling van de Giulia, introduceert Alfa Romeo de Giulia 1300 Turismo Internazionale: een extra sportieve versie gebaseerd op de Alfa GT 1300 Junior Coupé. De upgrade zit ‘m vooral in de techniek, want de 4-cilinder lijnmotor uit de 105-serie is een stuk temperamentvoller en gaat gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak voor een sterkere performance. De karakteristieke 4-deurs “berlina” uitvoering van Alfa Romeo is uitgegroeid tot een icoon, en daar heeft de dynamische 1300 Ti een belangrijk aandeel in. Dit exemplaar verliet in 1968 de fabriekspoorten en kwam in 2017 naar Nederland. De historie vertelt ons dat de Alfa klassieker nooit is gerestaureerd. Ook niet door uw voorganger: een verzamelaar pur sang. Het maakt de auto des te meer een collectors item. Immers, welke 55 jaar oude auto vertelt het hele verhaal en is nog altijd in goede staat, zonder een keer flink te zijn strakgetrokken? Exterieur Chiquer dan Rosso Alfa en meer uitgesproken dan donkerblauw: het bordeauxrode lakwerk op onze 4-deurs Alfa Romeo klassieker heeft een verrassend attractieve werking op uw zintuigen. Verrassend is tevens de conditie: zowel het koetswerk zelf als de donkerrode lak vertoont geen grote sporen van nalatigheid. Hier is duidelijk met zorg mee omgegaan! En terecht, kijkend naar de tijdloze styling van de berlina. Aerodynamisch is de Giulia 1300 Ti uiteraard ook helemaal “in shape”: met zijn zogenaamde “Kamm-tail” is de stroomlijn beter voor elkaar dan bij de Porsche 911 uit die tijd. En dat terwijl de 4-deurs vooral bekendstaat om zijn hoekige carrosserie! Meer karakter kunt u onmogelijk van een klassieker verwachten… Interieur Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het interieur verraadt de rijke geschiedenis van onze Alfa Romeo Giulia. Hoe goed de cockpit ook in elkaar steekt en hoe fraai het 3-spaaks stuurwiel van bakeliet (speciaal voor de Ti-uitvoering) ook op het netvlies ligt, het kan niet voorkomen dat u hier en daar een slijtageplek gaat tegenkomen. Is dat erg? Niet als u van origineel en puur houdt. Want dat is de Giulia 1300 Turismo Internazionale helemaal! Wat verder opvalt is de cleane opzet van het zwarte instrumentenpaneel met daarin 2 grote klokken en één kleinere meter voor de “benzina”. De houtafwerking doet luxe aan en de Giulia 1300 Ti opschrift op het dashboard maakt ‘m zowaar nóg begerenswaardiger. Niemand mag ontgaan met wat voor Alfa Romeo hij of zij te maken heeft! Techniek & performance Zo elegant als Giulia 1300 Ti oogt, zo compromisloos is de techniek. Terwijl andere 1300-modellen het moesten doen met de geknepen krachtbron uit de 101-serie, staat de TurismoInternazionale dichterbij Alfa’s racehistorie dankzij de toepassing van een 4-cilinder lijnmotor uit de 105-editie. Geholpen door een andere nokkenastiming en dito inductiesysteem, weet deze 1.290 cc grote Romeo in totaal 82 paarden uit het Ti-blok te persen en daarmee een topsnelheid van 190 km/h te halen. Nog lekkerder is hoe de Alfa Romeo Giulia 1300 Ti op het gaspedaal reageert: net zo hongerig als 55 jaar geleden. Daar is geen restauratieproces voor nodig! Met hartelijke groet, team Prins. Meer informatie Modeljaar: 2024 Interieurkleur: Zwart Emissieklasse: Euro 0 Aantal eigenaren: 2 Aantal sleutels: 2
NunspeetRas echte Italiaanse sportsedan met pittige motor en een beeldschoon design. Alfa Romeo Giulia 1300Ti | Klassieker | Dellorto...
EeldeOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Aantal cilinders: 4 Ledig gewicht:...
BrummenBijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Aandrijving: Achterwielaandrijving Aantal cilinders: 4 Ledig gewicht: 1.020 kg APK: Nieuwe APK bij aflevering Schade: schadevrij Aantal...
OverloonSee for information in English down below Alfa Romeo GT 1300 Junior uit 1972, geüpgraded met krachtigere 2.0...
OldemarktOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Coupé Technische informatie Aantal cilinders: 4 Aandrijving: Achterwielaandrijving Ledig...
ZutphenWij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit...
OldemarktBijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Coupé Modeljaar: 1975 Referentienummer: 16026 Technische informatie Aantal cilinders: 4 Transmissie: 5 versnellingen,...
LeekDeze nette Alfa is in 1975 nieuw geleverd aan de 1e eigenaar via de officiële Alfa dealer De Wilt in Hoogeveen. In 1977 is de...
Noord brabant - DeurneBijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Modeljaar: 2024 Interieur: Beige, Skai Motorrijtuigenbelasting: geen Het betreft...
BrummenBijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Interieur: Zwart, Skai Motorrijtuigenbelasting: geen Als er één model is...
BrummenBijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Coupé Technische informatie Aantal cilinders: 4 Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Gewichten Ledig...
BrummenAls we het merk Alfa Romeo samenvatten dan gaat dat het beste door te stellen dat het sportieve auto's met racegenen zijn die ook...
BrummenBijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld Interieur: Rood, Skai Motorrijtuigenbelasting: geen Als we het merk Alfa Romeo samenvatten dan gaat dat het beste door te stellen dat het sportieve autos met racegenen zijn die ook nog eens praktisch bruikbaar zijn. Eén van de allerbeste voorbeelden daarvan is de Alfa Romeo GT Junior. Een sportief gelijnde coupé die, al dan niet in GTA-vorm, zon beetje alles op autosportgebied heeft gewonnen dat er te winnen valt. Daarnaast is het ook nog eens één van de mooiste 2+2s die er gemaakt zijn en dus is het logisch dat de door Bertone getekende coupé zon enthousiaste schare liefhebbers kent. De meest geliefde van allemaal is de vroege serie. Deze zijn herkenbaar aan de gleuf aan de voorzijde van de motorkap, waardoor de auto al snel de bijnaam brievenbus kreeg. Of zoals in het Italiaans scalino, dat trede betekent. De wat verder naar binnen geplaatste koplampen en het vlakke dashboard met ingelegde meters zijn andere typische kenmerken van dit model. Het is exact die uitvoering die u hier ziet. Deze 67-er GT Junior werd origineel in Italië geleverd en heeft een aantal punten die het tot een zeer interessante auto maken. Als eerste de kleurstelling: hoewel rood en wit zeer geliefd zijn vanwege de link met de racerij, is Bluette met rode bekleding één van meest stijlvolle combinaties die er gekozen kon worden. Nog een pluspunt is de zeer originele staat. De auto is in een ver verleden al eens voorzien van een nieuwe laklaag in de kleur waarin hij de fabriek verliet maar verder staat de auto er zeer origineel bij. Het zorgt voor een uitstraling die direct voor een grote glimlach zorgt. Waar veel brievenbusjes tegenwoordig worden omgebouwd tot GTA-look-a-likes of in ieder geval worden afgestemd op de moderne, sportieve bestuurder is deze Junior nog écht klassiek. Smalle, stijlvolle stalen wielen, een onderstel op de originele hoogte en de afwezigheid van een sportstuur of kuipstoelen: deze Bertone is één grote tijdreis. Het plaatwerk verkeert in een zeer goede staat, roest is hem vreemd. Het lakwerk is decennia terug eens vernieuwd, met kleine sporen der tijd oogt deze alsof het de eerste lak is. Passingen zijn keurig en omdat de auto slechts sporadisch werd gebruikt en warm en droog gestald stond verkeren rubbers, aluminium en chroom allen in een mooie staat. En dan het warmrode interieur. Wat een combinatie met de lak en wat een frisse staat. Geen kakelvers gerestaureerde auto maar sfeer overal waar u kijkt. Het dashboard, de bedieningselementen en de rubber vloerbekleding zijn allemaal ongehavend. De deurpanelen zijn intact, de stoelbekleding keurig zonder gebreken. De GT 1300 Junior rijdt plezierig en goed. Met zijn 1.290 cc metende viercilinder dubbelnokker was het in zijn tijd een vlotte auto. 90 pk en slechts 930 kilogram zorgden er voor dat de sprint naar 100 in 12,6 seconden gedaan kon worden. Dat zorgde er voor dat hij zich met grotere, sterkere autos kon meten. Ook schijfremmen en een vijfversnellingsbak waren alles behalve vanzelfsprekend in het segment. Ook vandaag de dag is het dus nog zeer plezierig en sportief rijden met deze GT Junior. Bij de auto komt een stapel facturen en documentatie van zijn verleden in Italië. Deze coupé is al erg lang bij ons bekend en vinden het daarom extra leuk om deze erg sympathieke Alfa Romeo te kunnen aanbieden. Wat ons betreft is deze klassieker de ideale keuze voor iemand die een pure en originele Bertone uit de jaren 60 zoekt.
BrummenIedere onderneming heeft top jaren en magere jaren. Een glorietijd en een wat minder glorieuze tijd. Voor Lancia ligt die glorietijd zonder enige twijfel in de periode...
BrummenOpties & accessoires: lederen bekleding Bijzonderheden: Carrosserievorm: Coupé Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld Modeljaar: 2024 Interieurkleur: Zwart Motorrijtuigenbelasting:...
BrummenWaarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "alfa romeo junior".
Waarschuwing creerenDe informatie die we ontvangen van advertentiesites kan variëren. Daarom zal je, als je naar de advertentiesite gaat, niet altijd dezelfde aanbieding vinden die je op waa2 ziet.