Wilt u uw auto verkopen op Waa2?
Verkoop nu!Garantie: Geen aanvullende garantie. De Alfa Romeo GT 1300 Junior uit 1972 is een iconische klassieker die de essentie van Italiaans autodesign en rijplezier perfect belichaamt. Dit specifieke model, uitgevoerd in een zeer bijzondere zwarte kleur, straalt een ingetogen elegantie uit die zeldzaam is voor auto's uit die periode. De GT 1300 Junior, een kleinere variant van de populaire Giulia-serie, werd geprezen om zijn sportieve karakter en wendbaarheid, eigenschappen die deze auto tot een gewilde keuze maakten onder autoliefhebbers. De motor van deze GT 1300 Junior is zorgvuldig gereviseerd door een specialist in België, wat garant staat voor een soepele en betrouwbare rijervaring. Het feit dat de auto nooit aan de onderzijde is gelast en zich in een zeer gave staat bevindt, benadrukt de conditie waarin dit exemplaar verkeert. De originele puntlassen en andere details zijn nog intact, wat een zeldzaamheid is en bijdraagt aan de historische waarde van het voertuig. Een ander opvallend kenmerk van deze Alfa Romeo zijn de originele Cromodora magnesium velgen. Deze velgen waren destijds een gewild accessoire vanwege hun lichtgewicht en stijlvolle uitstraling, en ze dragen bij aan de authenticiteit en het klassieke karakter van de auto. De nieuwe rembooster zorgt ervoor dat de auto niet alleen snel en wendbaar is, maar ook veilig tot stilstand kan komen, wat essentieel is voor een auto van deze leeftijd. De GT 1300 Junior is meer dan alleen een auto het is een symbool van een tijdperk waarin Alfa Romeo synoniem stond voor sportieve elegantie en rijplezier. Dit model heeft een rijke geschiedenis in de autosport en was populair bij zowel amateur- als professionele coureurs vanwege zijn uitstekende wegligging en responsieve besturing. Het is een auto die herinneringen oproept aan de gouden jaren van Alfa Romeo, toen het merk furore maakte op de racecircuits en in de harten van autoliefhebbers wereldwijd. Om een goed beeld van de kavel te krijgen adviseren wij u naar de kijkdag te komen. LET OP: HET BETREFT EEN VEILINGAUTO OP LOCATIE IN UITHOORN! DEZE AUTO WORDT ONLINE GEVEILD DOOR CLASSIC CAR AUCTIONS. HET VERMELDE BEDRAG IS DE ONDERKANT VAN DE MARKET VALUE. BIEDEN BEGINT VANAF € 5.000,-. ER ZIJN DIVERSE KIJKDAGEN VAN DE CLASSIC en SPORTS CARS VEILING TE UITHOORN. OP VRIJDAG 9 AUGUSTUS 2024 ZAL OM 17.00 UUR DE ONLINE VEILING VAN START GAAN. KIJK VOOR MEER INFORMATIE, KIJKDAGEN EN ALLE OVERIGE KAVELS OP ONZE WEBSITE: WWW.CLASSICCAR-AUCTIONS.COM. DE VEILING SLUIT OP Dinsdag 27 AUGUSTUS 2024 VANAF 20:00 UUR. Om een goed beeld van de auto te krijgen adviseren wij u naar één van de kijkdagen te komen. Locatie: Anthony Fokkerweg 7 1422 AE UITHOORN the Netherlands Kijkdagen: Bekijk onze website voor meer informatie. Uw auto(’s) inbrengen in een volgende veiling, of een collectie veilen op uw locatie? Neem contact op via info@classiccar-auctions / www.classiccar-auctions.com / 31 (0)6 33 33 35 39. Als extra service bieden wij aan om binnen Nederland voor €195,- (inc. BTW) de gewonnen auto te bezorgen. Mocht u in het buitenland wonen, dan gaan we in overleg een transport regelen tegen een zo scherp mogelijk tarief. Bekijk ook onze andere advertenties. — THIS CAR WILL BE AUCTED ONLINE BY CLASSIC CAR AUCTIONS. THE AMOUNT MENTIONED IS THE BOTTOM END OF THE MARKET VALUE. BIDDING STARTS FROM € 5.000. THERE ARE VARIOUS VIEWING DAYS OF THE CLASSIC en SPORTS CARS AUCTION IN UITHOORN. THE ONLINE AUCTION WILL START ON FRIDAY 9TH AUGUST 2024 AT 5:00 PM. FOR MORE INFORMATION, VIEWING DAYS AND ALL OTHER LOTS, PLEASE VISIT OUR WEBSITE: WWW.CLASSICCAR-AUCTIONS.COM. THE AUCTION WILL CLOSE ON TUESDAY 27TH AUGUST 2024 FROM 8:00 PM. — Dieses Auto wird Teil einer Online-Auktion vor Ort in Uithoorn sein. Das Gebot beginnt bei € 5.000,-. Es wird verschiedene Besichtigungstage in Uithoorn geben. Die Online-Auktion beginnt am Freitag, 9. August 2024 und schließt am Dienstag, 27. August 2024 ab 20.00 Uhr. Weitere Informationen und die anderen Lose finden Sie auf unserer Website www.classiccar-auctions.com. Te koop Alfa Romeo 1300 1972. Coupe.Zwart, Benzine. 56652 km.
Noord holland - UithoornFor more than 50 pictures in High res, go to https://www.samvandalen.com/italiaanse-auto/alfa-romeo-gt-1300-junior ALFA ROMEO GT 1300 JUNIOR SCALINO 1969, GRIGIO INDACO According to Centro Documentazione Alfa Romeo, our GT Junior, chassis AR 1233589, was sold new on 27.03.1969 by Official old Alfa Romeo dealer SAVIM to Mr Ambrogio Allevi, class 1936. The car was delivered with one of the best colour combo, rare Grigio Indaco with a Rosso Amaranto interior wich make the car very special. Mr Allevi living in Vigevano (Pavia) kept the car more than 40 years… The car is very original with a great and very documented history, all original Alfa Romeo documents, original set of keys. The car was fully restored the last two years and is back now with its stunning Grigio Indaco original body colour. Mechanically in perfect condition, ready to meet its new owner. ALFA ROMEO GT 1300 JUNIOR SCALINO 1969, GRIGIO INDACO According to Centro Documentazione Alfa Romeo, our GT Junior, chassis AR 1233589, was sold new on 27.03.1969 by Official old Alfa Romeo dealer SAVIM to Mr Ambrogio Allevi, class 1936. The car was delivered with one of the best colour combo, rare Grigio Indaco with a Rosso Amaranto interior wich make the car very special. Mr Allevi living in Vigevano (Pavia) kept the car more than 40 years… The car is very original with a great and very documented history, all original Alfa Romeo documents, original set of keys. The car was fully restored the last two years and is back now with its stunning Grigio Indaco original body colour. Mechanically in perfect condition, ready to meet its new owner. The Alfa Romeo GT 1300 Junior was the entry model to the Alfa Romeo coupé range. It was introduced in 1965 as the replacement for the 101 series Giulia Sprint 1300, which was the final development of the Giulietta Sprint series. The GT 1300 Junior was fitted with the 1300 (1290 cc) twin cam engine (74 mm bore × 75 mm stroke), as fitted to the Giulietta series cars, but revised for the 105 series with reduced port sizes and other modifications. The smaller engine was introduced in order to allow buyers to choose an Alfa Romeo coupé while avoiding the higher taxes on the models with larger engine capacity, especially in Alfa Romeo's home Italian market. The first GT 1300 Juniors produced were based on the Giulia Sprint GT, with a simpler interior. The major external identifying feature was the black grille with just one horizontal chrome bar. The same 9/41 final drive ratio was maintained, but with a shorter 5th gear ratio of 0.85, instead of 0.79 as on all the other 105 Series coupés. In 1968, concurrently with the replacement of the Giulia Sprint GT Veloce by the 1750 GTV, the GT 1300 Junior was revised with many of the new parts from the 1750 GTV. This included the dashboard, the suspension and the new wheel size of 5½ × 14J instead of 4½ × 15J. In 1970 the Junior was revised a second time, and received the same nose treatment as the 1750 GTV, without the step but with only two headlights. For 1972, new wheels featuring smaller hubcaps with exposed wheel nuts like those on the 2000 GTV were fitted. At the same time, the GT 1600 Junior was introduced alongside the GT 1300 Junior. From 1974 the GT1300 Junior and GT1600 Junior were both rationalised into a common range with the 2000 GTV and were rebadged as 1.3 GT Junior and 1.6 GT Junior. Technique: ALFA ROMEO Sprint GT Junior 1969 (Série 2), Grigio Indaco,Type model : AR 530,Chassis : AR 1233589,Engin nr : 00530*17531,Carrosserie : Grigio Indaco,Interior : Skai Amaranto, Full body and mechanical restoration,3 00 km since completing restoration. Full Matching Number, body colour, interior colour, engine, gearbox, diff. Left the Arese Factory, October 1969, to the Italian Market, fully known history. All factory documents, clear and documented History. Restoration: The car was in good condition so we managed to keep all original body parts, only the following steel parts were replaced: Front and rear wings bottom (Left and right), inner, middle and outer sills,-Spare wheel well. The car still own its original bonnet, bootlid and doors so its kept its perfect Alfa Romeo factory adjustments and alignements …Pre-painting and painting was done with very high standards with its original and very rare Grigio Indaco colour. The car remains completely original, with all Carello light units, including the irreplaceable Carello headlight units, sidelights, rear lights, number plate lights… All its original stainless steel finishers are still visible, roof, rear windows, doors…, front and rear bumpers…Alfa Romeo factory SECURIT IGM 4754 stamped glasses are also present. The car is equipped with its original steel wheels and original Alfa Romeo Hubcaps (Not repro !!!). Inside the car looks stunning with its original Rosso Amaranto colour, dashboard is perfect (Not any crack or failure…) and all original Factory VEGLIA instruments are still
OpmeerAlgemene informatie Aantal deuren: Modelreeks: Modelcode: Technische informatie Vermogen: (129 PK) Transmissie: Aandrijving: Acceleratie (0-100): Topsnelheid:...
OldemarktLichtmetalen velgen Houten stuurwiel 5-versnellingsbak Verwarming
Oldemarkt - OvAlgemene informatie Aantal deuren: Modeljaar: Referentienummer: Technische informatie Vermogen: (103 PK) Transmissie: Aandrijving: Ledig gewicht: Milieu...
LeekSee for information in English down below Alfa Romeo GT 1300 Junior uit 1972, geüpgraded met krachtigere 2.0 liter motor - nieuw geleverd in het zonnige Italië - 2 liter motor met Weber 40 DCO1-carburateurs en 129 pk - uitgevoerd in schitterende kleur 'Faggio' - grotendeels gereviseerd/gerevitaliseerd - lakwerk in uitmuntende staat - nooit aan gelast, originele dorpels - originele stoffen interieur (beige) - voorzien van sportieve 'minilite' velgen met zo goed als nieuwe banden Deze Alfa Romeo is op 1 oktober 1972 geleverd door de fabriek in Milaan aan de eerste Italiaanse eigenaar. Afkomstig uit Rome is de auto in 2020 geïmporteerd naar Nederland door de huidige eigenaar en in de afgelopen jaren extensief gereviseerd, gerevitaliseerd en herbouwd met oog op detail en originaliteit, om deze weer in topstaat te krijgen. Zo is de remmerij vernieuwd (alle remklauwen, blokken en schijven), net als de schokbrekers, spiraalveren en binnenschermen. De uitlaat is grotendeels vervangen en de wielophangingen zijn volledig nagelopen. Te zien is dat de auto afkomstig is uit een zonnig klimaat: de onderzijde verkeert in uitstekende staat, de dorpels zijn origineel en er is nooit aan de auto gelast. Ter bescherming is de onderzijde in PVC coating gespoten. Het chroomwerk is grotendeels vervangen of gepolijst. Het beige stoffen interieur is grotendeels origineel. Vloermatten, deurpanelen, bekleding achterin, het dashboard en de hemel zijn vernieuwd. De 1300 GT had oorspronkelijk een 1.3 liter motor met slechts 89 pk. Regelmatig zijn exemplaren geüpgraded met een nieuwe krachtigere motor om beter aan te sluiten bij het sportieve imago van de auto. Zo ook bij dit exemplaar: de goedlopende 2 liter motor met Weber 40 DCO1-carburateurs levert 129 pk. In combinatie met het lage gewicht van ca. 970 kg accelereert de Alfa Romeo in ca. 8,7 seconden naar 100 km/u. Het ontwerp van Bertone is een lust voor het oog en de auto staat dan ook wel bekend als één van de mooiste 2+2 coupés ooit gebouwd. De handgeschakelde 5-versnellingsbak zorgt tezamen met achterwielaandrijving voor een ultieme rijervaring. Kortom: een échte, pure Alfa Romeo. Kunst om te zien en emotie om mee te rijden, prachtig uitgevoerd en gerevitaliseerd met gevoel voor originaliteit. Een toevoeging voor elke collectie en/of liefhebber. Algemene informatie over de Alfa Romeo 1300 GT Junior De Alfa Romeo 1300 GT Junior werd gebouwd van 1965 tot 1974 en was het instapmodel van de coupéserie van het merk. Dit model met een relatief kleine motor werd geïntroduceerd om - met name in Italië - een markt aan te boren waarin minder wegenbelasting betaald hoefde te worden. Het ontwerp kwam van de hand van topontwerper Bertone: met het robuust ogende front en strak getekende lijnen is het nog altijd een begeerd model. Op autosportgebied was en is de auto, al dan niet in een krachtigere uitvoering zeer succesvol. Met een lengte van ca. 4 meter en een gewicht van ca. 970 kg is de auto dan ook wendbaar en sportief. Het interieur is prachtig afgewerkt: fraaie verchroomde tellers, een houten dashboard en een kenmerkend 3-spaaks houten stuurwiel. Alfa Romeo GT 1300 Junior from 1972, upgraded with more powerful 2.0-litre engine - delivered new in sunny Italy - 2-litre engine with Weber 40 DCO1 carburettors and 129 hp - finished in stunning 'Faggio' colour - largely overhauled/revitalised - paintwork in excellent condition - never welded, original sills - original fabric interior (beige) - fitted with sporty 'minilite' rims with as good as new tyres This Alfa Romeo was delivered on 1 October 1972 from the Milan factory to its first Italian owner. Originating from Rome, the car was imported to the Netherlands by the current owner in 2020 and has been extensively overhauled, revitalised and rebuilt in recent years with an eye for detail and originality, to bring it back to top condition. For instance, the brakes have been renewed (all calipers, blocks and discs), as have the shock absorbers, coil springs and inner wings. The exhaust has been largely replaced and the suspension has been completely checked. It can be seen that the car comes from a sunny climate: the underbody is in excellent condition, the sills are original and the car has never been welded. For protection, the underside has been sprayed in PVC coating. Most of the chrome work has been replaced or polished. The beige fabric interior is largely original. Floor mats, door panels, rear upholstery, dashboard and headliner have been renewed. The 1300 GT originally had a 1.3-litre engine with only 89 hp. Regularly, examples were upgraded with a new more powerful engine to better match the car's sporty image. Such was the case with this example: the well-run 2-litre engine with Weber 40 DCO1 carburettors produced 129 hp. Combined with the low weight of about 970 kg, the Alfa Romeo accelerates to 100 km/h in about 8.7 seconds. Bertone's design is pleasing to the eye and the car is well known as one of the most beautiful
OldemarktBijzonderheden: Algemene informatie Carrosserievorm: Coupé Modeljaar: 1975 Referentienummer: 16026 Technische informatie Aantal cilinders: 4 Transmissie: 5 versnellingen,...
LeekWaarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "alfa romeo gt junior 1300 1972".
Waarschuwing creerenDe informatie die we ontvangen van advertentiesites kan variëren. Daarom zal je, als je naar de advertentiesite gaat, niet altijd dezelfde aanbieding vinden die je op waa2 ziet.