Wilt u uw auto verkopen op Waa2?
Verkoop nu!Voor de handige doe het zelver of export lagerschade aan motor verder een zeer nette 4 persoons cabrio tevens YOUNGTIMER ! Chrysler Sebring 2.7i-V6...
Noord brabant - GoirleMercedes B-klasse 180 Amb./CLIMATE -CRUISE CONTR./TREKHAAK • : 3-SHV-62 • : Mercedes • : B-klasse • : 08-10-2024 • : 111277 KM • : MPV • ...
Noord brabant - GoirleTechnische informatie Aantal cilinders: 8 Ledig gewicht: 920 kg Interieur Interieurkleur: Licht grijs Milieu en verbruik Brandstofverbruik in de stad: 19,3 l/100km (1 op 5,2) Brandstofverbruik op de snelweg: 9,3 l/100km (1 op 10,8) CO₂-uitstoot: 182 g/km Emissieklasse: Euro 0 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: geen Identificatie Referentienummer: 141 MORGAN PLUS 8 De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp. In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk. Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter. DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8 Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië. MOTOREN IN DE PLUS 8 Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber. Let op: Bezichtiging alleen op afspraak! Bij Rida Groep heb je bij het aanschaffen van een voertuig keuze uit twee afleverpakketten. Pakket A (€295,-) bevat: - Wassen & Stofzuigen - Vloeistoffen, bandenspanning, verlichting controleren/bijvullen - Minimaal 1 maand APK keuring - Tenaamstelling - €25,- brandstof - 12 Maanden wettelijke garantie Wil je meer zekerheid? Kies dan voor Pakket B (€595,-) Dit pakket bevat: - Nieuwe APK keuring - Onderhoudsbeurt - 1 jaar Vakgarage pechhulp - Poetsen & stofzuigen - Tenaamstelling - Halve tank brandstof - 12 Maanden wettelijke garantie
Zeeland - TerneuzenWaarschuw me als er nieuwe aanbiedingen zijn voor "triumph tr4 67 ch251l".
Waarschuwing creerenDe informatie die we ontvangen van advertentiesites kan variëren. Daarom zal je, als je naar de advertentiesite gaat, niet altijd dezelfde aanbieding vinden die je op waa2 ziet.